Tandontsteking

Wat is tandontsteking?

Tanden of kiezen bestaan uit drie delen, namelijk de wortel, hals en de kroon. Binnenin de tand bevindt zich het tandmerg. Tandontsteking ontstaat wanneer tandmerg ontstoken is geraakt. Het tandmerg wordt ook wel ‘pulpa’ genoemd.

Symptomen tandontsteking

In de tandmerg bevindt zich de tandzenuw. Een tandontsteking is in feite een zenuw ontsteking van je tand of kies. Doordat de tandzenuw zeer gevoelig is, ontstaat hevige tandpijn of kiespijn. De bekendste symptomen van tandontsteking zijn dan ook: continue zeurderige en kloppende pijn, pijn bij het kauwen en gevoeligheid voor warmte en kou. Bij een bacteriële infectie ontstaan uiteindelijk infecties en pijn in tandvlees en kaak. Vaak is er daarnaast sprake van koorts en een misselijk gevoel.

Behandeling tandontsteking

Mike Bloemen Tandarts biedt diverse behandelingen aan om van uw tandontsteking af te komen. De tandarts stelt een diagnose welke behandeling voor u het meest effectief is. Tijdens een afspraak bij Mike Bloemen Tandarts wordt u bewust gemaakt om het eigen onderhoud flink te verbeteren. Door heel eenvoudig te laten zien waar bacteriën zitten en wat je kunt doen om ze weg te krijgen. Met tandenborstel, tandenstokers en ragertjes. Uw eigen verantwoordelijkheid zal uiteindelijk worden beloond.

Informatie tandontsteking

Heeft u nog vragen over de tandontsteking behandelingen van Mike Bloemen Tandarts? Onze medewerkers staan u graag uitgebreid te woord. Met vragen over tandontsteking kunt u contact opnemen met telefoonnummer 010-2910905.

Cliënten vonden ons via: kanaalbehandelingontsteking tandvlees, porseleinen kronen, tandzorg Rotterdam, endodontoloog Rotterdam, spoed tandarts Rotterdam, tandheelkunde Rotterdam, slecht gebit herstellendoorzichtige beugel, kunstgebit Rotterdam, tanden bleken Rotterdam